SPŁYW KAJAKOWY PO POJEZIERZU LESZCZYŃSKIM - 30 MAJ 2015

30.05.2015 roku zorganizowaliśmy wyjazd sportowo-rekreacyjny na Pojezierze Leszczyńskie. Dla chcących spróbować sił w wiosłowaniu, przygotowano dwa ciekawe szlaki kajakowe -"Konwaliowy Szlak Kajakowy" oraz "Kajakową Pętlę Cysterską".
Wybraliśmy "Konwaliowy Szlak Kajakowy", gdyż jest łatwiejszy dla początkujących. Prowadzi jeziorami leżącymi na terenie Przemęckiego Parku Krajobrazowego. Jego pokonanie zajmuje około 2-3 dni.
My mieliśmy do dyspozycji jeden dzień, dlatego zdecydowaliśmy się na część trasy. Ruszyliśmy w drogę z terenu ośrodka "U Marcina", przepływając kolejne jeziora. Mijaliśmy duży ośrodek AWF Wrocław z przystanią żeglarską. Gęsta moczarka, grzebień biały oraz grążele żółte zajmowały część tafli jeziornej. Na trasie ustawiono szereg znaków w postaci piktogramów, co ułatwiało poruszanie się po szlaku.
Na jednej z piaszczystych plaż odpoczęliśmy i ruszyliśmy w drogę powrotną. W tym dniu wiatr był silny, na początku lekko powiewał, lecz później podmuch się wzmagał, fale były coraz większe. Pokonanie mostu w Osłoninie stanowiło dla nas wielkie wyzwanie, woda cofała kajaki. Po przedostaniu się na Jezioro Wieleńskie ukazały nam się spienione fale. Stąd już tylko chwila, by szczęśliwie dopłynąć do celu. Udało się - wszyscy zadowoleni świętowali sukces.